• Medientyp: E-Artikel
  • Titel: Consumer ratings and the pricing of experience goods: hedonic regression analysis of beer prices
  • Beteiligte: Smith, Rachel A. [VerfasserIn]; McKinney, C. Nicholas [VerfasserIn]; Caudill, Steven B. [VerfasserIn]; Mixon, Franklin G. [VerfasserIn]
  • Erschienen: Heidelberg: Springer, 2016
  • Sprache: Englisch
  • DOI: https://doi.org/10.1186/s40100-016-0068-3
  • ISSN: 2193-7532
  • Schlagwörter: Asymmetric information ; Consumer ratings ; Experience goods ; Hedonic analysis ; Beer prices
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Diese Datenquelle enthält auch Bestandsnachweise, die nicht zu einem Volltext führen.
  • Beschreibung: This study fills a void in the literature by providing the first evaluation of the impact of consumer ratings on beer prices using hedonic methods. Our work is based on a dataset consisting of over 400 beers and includes information on calorie content, alcohol content, user rating, and style for each beer. Our results indicate that a 10-point increase in consumer rating is associated with about a $0.50 increase in the price of beer per unit.
  • Zugangsstatus: Freier Zugang
  • Rechte-/Nutzungshinweise: Namensnennung (CC BY)