• Medientyp: E-Artikel
  • Titel: Private schools as drivers of social segregation: Why private schools should be regulated
  • Beteiligte: Nikolai, Rita [VerfasserIn]; Helbig, Marcel [VerfasserIn]
  • Erschienen: Zurich: University of Zurich, Institute of Education, 2021
  • Sprache: Englisch
  • DOI: https://doi.org/10.17899/on_ed.2021.11.9
  • ISSN: 2571-7855
  • Schlagwörter: social segregation ; private schools ; school choice ; public subsidies
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Diese Datenquelle enthält auch Bestandsnachweise, die nicht zu einem Volltext führen.
  • Beschreibung: In international comparison, the share of pupils enrolled in private schools is expanding and the access to private schools is socially unequal. There is a need for the regulation and control of private schools. Focusing on Germany, this contribution discusses how such a regulation might look like without endangering the freedom for the foundation and pedagogical operation of private schools.
  • Zugangsstatus: Freier Zugang
  • Rechte-/Nutzungshinweise: Namensnennung - Nicht kommerziell (CC BY-NC) Namensnennung - Nicht kommerziell (CC BY-NC)