• Medientyp: E-Book; Bericht
  • Titel: Discrimination in grading? Experimental evidence from primary school
  • Beteiligte: Sprietsma, Maresa [VerfasserIn]
  • Erschienen: Mannheim: Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung (ZEW), 2009
  • Sprache: Englisch
  • Schlagwörter: Lehrkräfte ; I20 ; Bildungsabschluss ; Experiment ; pupils with migration ; background ; Schüler ; Türken ; Ethnische Diskriminierung ; grading ; Deutsche ; Deutschland ; discrimination
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Diese Datenquelle enthält auch Bestandsnachweise, die nicht zu einem Volltext führen.
  • Beschreibung: This paper studies the effect of teacher expectations on essay grades in an experimental setting. To this purpose, we randomly assign Turkish or German first names to a set of essays so that some teachers believe a given essay was written by a German native pupil, whereas others believe it was written by a pupil of Turkish origin. We find that essays obtain significantly lower grades and lower secondary school recommendations when bearing a Turkish sounding name.
  • Zugangsstatus: Freier Zugang