• Medientyp: E-Artikel
  • Titel: Chapter 12. Forecasters’ Objectives and Strategies
  • Beteiligte: Marinovic, Iván [VerfasserIn]; Ottaviani, Marco [VerfasserIn]; Sorensen, Peter [VerfasserIn]
  • Erschienen: 2013
  • Erschienen in: Handbook of economic forecasting ; Volume 2B ; (2013), Seite 690-720
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.1016/B978-0-444-62731-5.00012-9
  • ISBN: 9780444627322; 9780444627315
  • Identifikator:
  • Schlagwörter: Reputational cheap talk ; Forecasting contest ; Herding ; Exaggeration ; Bias
  • Entstehung:
  • Anmerkungen:
  • Beschreibung: This chapter develops a unified modeling framework for analyzing the strategic behavior of forecasters. The theoretical model encompasses reputational objectives, competition for the best accuracy, and bias. Also drawing from the extensive literature on analysts, we review the empirical evidence on strategic forecasting and illustrate how our model can be structurally estimated.