• Medientyp: E-Artikel
  • Titel: Wie werden Ethik und ethisches unternehmerisches Handeln gegenüber den Stakeholdern kommuniziert? Eine Analyse der Geschäftsberichte der DAX30 Unternehmen
  • Beteiligte: Naumann, Laura; Herberger, Tim Alexander; Ender, Manuela
  • Erschienen: Walter de Gruyter GmbH, 2021
  • Erschienen in: Journal for Markets and Ethics
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.2478/jome-2021-0006
  • ISSN: 2198-6800
  • Schlagwörter: Pharmacology (medical)
  • Entstehung:
  • Anmerkungen:
  • Beschreibung: <jats:title>Abstract</jats:title> <jats:p>Our content analysis of the reporting of the DAX30 companies shows that the focus is primarily on compliance, codes of conduct, company-specific sustainability, CSR and corporate citizenship programs. Ethics and sustainability departments are positioned close to the board of directors and company management, which emphasizes the strategic relevance from a company perspective. The results help to summarize and compare the communication between companies and their stakeholders in the context of ethics and to identify potential for improvement.</jats:p>
  • Zugangsstatus: Freier Zugang