• Medientyp: E-Artikel
  • Titel: Die Vermarktung der Artenvielfalt
  • Beteiligte: Guha, Ramchandra; Martinez-Alier, Juan
  • Erschienen: Vereinigung zur Kritik der politischen Okonomie e.V., 1997
  • Erschienen in: PROKLA. Zeitschrift für kritische Sozialwissenschaft, 27 (1997) 108, Seite 351-368
  • Sprache: Nicht zu entscheiden
  • DOI: 10.32387/prokla.v27i108.869
  • ISSN: 2700-0311; 0342-8176
  • Schlagwörter: Environmental Engineering
  • Entstehung:
  • Anmerkungen:
  • Beschreibung: The influence of multinational seed companies threatens traditional agroecology and may support genetic erosion. The paper asks how biological diversity could be defended: By ecologically extended markets, in which new property rights to genetic resources are sold, or by ecological movements that seek to impose the maintenance of biological diversity a priori and only then calculate economic costs?
  • Zugangsstatus: Freier Zugang