• Medientyp: E-Book
  • Titel: Estrategia para el reconocimiento de la identidad cultural y el sentido de pertenencia de inmigrantes latinoamericanos
  • Weitere Titel: A strategy for the recognition of the cultural identity and the sense of belonging of Latin American immigrants
  • Beteiligte: Coronado Bohórquez, Angie Enerieth [Verfasser:in]; Moreno López, Nidia Milena [Verfasser:in]; Torres Gómez, Ana Carolina [Verfasser:in]
  • Erschienen: 2016
  • Sprache: Spanisch
  • Identifikator:
  • Schlagwörter: Eigentum ; Lernprozess ; soziales Verhalten ; Migrant ; Pädagogik ; Strategie ; Einwanderung ; Gemeinschaft ; Bildungswesen ; Lehrerbildung ; kulturelle Identität ; nationale Identität ; Lateinamerika
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Veröffentlichungsversion
    begutachtet (peer reviewed)
    In: Revista El Agora USB ; 16 (2016) 2 ; 383-392
  • Beschreibung: It is necessary to train school managers and teachers volunteers, who can implement pedagogical strategies, which improve the teaching-learning process, in which its main factor is the rescue of the cultural identity and the sense of belonging in Latin America. Thus, a study, which generates inputs for teacher training in cognitive and pedagogical skills for the cultural education, the consultancy on the design of teaching activities for the development of such a teaching, for the immigrant population of the State of Massachusetts - United States, is introduced.
  • Zugangsstatus: Freier Zugang
  • Rechte-/Nutzungshinweise: Namensnennung - Nicht kommerziell (CC BY-NC)