• Medientyp: E-Book; Konferenzbericht
  • Titel: Clash of realities 2015/16 : on the art, technology and theory of digital games : proceedings of the 6th and 7th conference
  • Veranstaltung: Clash of Realities
  • Erschienen: Bielefeld: transcript, [2017]
  • Erschienen in: Bild und Bit ; 5
    De Gruyter eBook-Paket Sozialwissenschaften
  • Umfang: 1 Online-Ressource (636 Seiten); Illustrationen
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.1515/9783839440315; 10.14361/9783839440315
  • ISBN: 9783839440315
  • Identifikator:
  • RVK-Notation: AP 15963 : Spiel
  • Schlagwörter: Videospiel > Computerspiel
    Spiel > Neue Medien > Bildung
    Computerspiel > Ästhetik
    Computerspiel > Ethik
    Computerspiel > Pädagogik
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: The Clash of Realities - International Conference on the Art, Technology and Theory of Digital Games takes place at the TH Köln, University of Technology, Arts, and Sciences in Cologne, Germany
    Text in englisch
  • Beschreibung: Digital games as transmedia works of art - Games as social environments - The aesthetics of play - Digital games in pedagogy - Cineludic aesthetics - Ethics in games - these were some of the important and fascinating topics addressed during the international research conference "Clash of Realities" in 2015 and 2016 by more than a hundred international speakers, academics as well as artists. This volume represents the best contributions - by, inter alia, Janet H. Murray, David OReilly, Eric Zimmerman, Thomas Elsaesser, Lorenz Engell, Susana Tosca, Miguel Sicart, Frans Mäyrä, and Mark J.P. Wolf.
  • Zugangsstatus: Eingeschränkter Zugang | Informationen zu lizenzierten elektronischen Ressourcen der SLUB