Zum Inhalt springen

  1. Camilleri, Mark Anthony [Verfasser:in]; Camilleri, Adriana Caterina [Verfasser:in]

    Metaverse Education : Opportunities and Challenges for Immersive Learning in Virtual Environments

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2023]

  2. Häfner, Polina [Verfasser:in] ; Ovtcharova, J. [Akademische:r Betreuer:in]

    Holistic Approach for Authoring Immersive and Smart Environments for the Integration in Engineering Education

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Karlsruhe: KIT-Bibliothek, 2021

  3. Nicolaidou, Iolie [Verfasser:in]; Pissas, Petros [Verfasser:in]; Boglou, Dimitrios [Verfasser:in]

    Comparing immersive Virtual Reality to mobile applications in foreign language learning in higher education: a quasi-experiment

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2023

    Erschienen in: Interactive learning environments ; 31(2023), 4, Seite 2001-2015

  4. Rodrigues, João [Verfasser:in]; Studer, Erik [Verfasser:in]; Streuber, Stephan [Verfasser:in]; Sandi, Carmen [Verfasser:in]

    IMVEST, an immersive multimodal virtual environment stress test for humans that adjusts challenge to individual's performance

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    KOPS - The Institutional Repository of the University of Konstanz, 2021

    Erschienen in: Neurobiology of Stress. Elsevier. 2021, 15, 100382. eISSN 2352-2895. Available under: doi:10.1016/j.ynstr.2021.100382

  5. Morgado, Leonel; Coelho, António; Beck, Dennis; Gütl, Christian; Cassola, Fernando; Baptista, Ricardo; van Zeller, Maria; Pedrosa, Daniela; Cruzeiro, Tiago; Cota, Duarte; Grilo, Ricardo; Schlemmer, Eliane

    Inven!RA Architecture for Sustainable Deployment of Immersive Learning Environments

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    MDPI AG, 2023

    Erschienen in: Sustainability, 15 (2023) 1, Seite 857

  6. Gloy, Kilian [Verfasser:in]; Weyhe, Paul [Verfasser:in]; Nerenz, Eric [Verfasser:in]; Kaluschke, Maximilian [Verfasser:in]; Uslar, Verena-Nicole [Verfasser:in]; Zachmann, Gabriel [Verfasser:in]; Weyhe, Dirk Alfons [Verfasser:in]

    Immersive anatomy atlas: learning factual medical knowledge in a virtual reality environment

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    April 2022

    Erschienen in: Anatomical sciences education ; 15(2022), 2, Seite 360-368

  7. Dengel, Andreas [Verfasser:in] ; Mägdefrau, Jutta [Akademische:r Betreuer:in]; Bell, Tim [Akademische:r Betreuer:in]

    Effects of Immersion and Presence on Learning Outcomes in Immersive Educational Virtual Environments for Computer Science Education

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Passau: Universität Passau, 2020

  8. Pletz, Carolin [Verfasser:in]; Zinn, Bernd [Verfasser:in]

    Evaluation of an immersive virtual learning environment for operator training in mechanical and plant engineering using video analysis

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [Chichester]: John Wiley & Sons Ltd on behalf of British Educational Research Association, [2020]

    Erschienen in: British journal of educational technology ; vol. 51 (2020), No. 6, Seite 2159-2179

  9. Weyhe, Dirk Alfons [Verfasser:in]; Uslar, Verena-Nicole [Verfasser:in]; Weyhe, Felix [Verfasser:in]; Kaluschke, Maximilian [Verfasser:in]; Zachmann, Gabriel [Verfasser:in]

    Immersive anatomy atlas : empirical study investigating the usability of a virtual reality environment as a learning tool for anatomy

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2018

    Erschienen in: Frontiers in Surgery ; 5 (2018), Art.-Nr. 73, insges. 8 S.