Skip to contents Katona, George [Author] ; Boettcher, Erik [Editor] Das Verhalten der Verbraucher und Unternehmer : über die Beziehungen zwischen Nationalökonomie, Psychologie und Sozialpsychologie Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Tübingen: J.C.B. Mohr (Paul Siebeck), 1960 Published in: Veröffentlichungen der Akademie für Gemeinwirtschaft Hamburg Raab, Gerhard [Editor] Der Mensch im Mittelpunkt wirtschaftlichen Handelns : Tagungsband zur 15. Fachtagung der "Gesellschaft für angewandte Wirtschaftspsychologie" Ludwigshafen, 10. - 11. Juli 2009 Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Lengerich; Berlin; Bremen; Viernheim [u.a.]: Pabst, 2009 Neumann, Peter [Author] Handbuch der Markt- und Werbepsychologie : Grundlagen - Wahrnehmung - Lernen - Aktivierung - Image-Positionierung - Verhaltensbeeinflussung - Kreativität - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Bern: Huber, 2013 Published in: Lehrbuch Psychologie Lewis, Alan [Editor] The Cambridge handbook of psychology and economic behaviour - [Second edition] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Cambridge; New York, NY; Melbourne: Cambridge University Press, [2018] Riekhof, Hans-Christian [Editor] Customer Insights : wissen wie der Kunde tickt ; mehr Erfolg durch Markt-Wirkungsmodelle - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Wiesbaden: Gabler, 2010 Earl, Peter E. [Editor]; Kemp, Simon [Other] The Elgar companion to consumer research and economic psychology Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Cheltenham, UK [u.a.]: Elgar, 1999 Norden, Rainer [Author] Motivationstheoretische Ansätze im Marketing : ein Beitrag zur Analyse psychologischer Konstrukte in der Ökonomik Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Frankfurt am Main [u.a.]: Lang, 1990 Published in: Europäische Hochschulschriften / 5 ; 1089 Akerlof, George A. [Author]; Shiller, Robert J. [Author] ; Gebauer, Stephan [Translator] Phishing for fools : Manipulation und Täuschung in der freien Marktwirtschaft Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Berlin: Econ, [2016] Felser, Georg [Author] ; Leplow, Bernd [Editor]; Salisch, Maria von [Editor]; Selg, Herbert [Other]; Ulich, Dieter [Other] Konsumentenpsychologie - [1. Auflage] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer, 2014 Published in: Grundriss der Psychologie ; 25 Katona, George [Author] Der Massenkonsum : eine Psychologie der neuen Käuferschichten - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Wien; Düsseldorf: Econ-Verl., 1965 Gey, Thomas [Editor] Der User als King und wir als Hoflieferant : web.psy - Marktpsychologisches Geheimnis des Interneterfolgs Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Görlitz: Neisse Verl., 2005 Published in: Applied Sciences Gutjahr, Gert [Author] Markenpsychologie : wie Marken wirken - was Marken stark macht - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Wiesbaden: Gabler, 2011 Mayer, Hans [Author]; Illmann, Tanja [Author] Markt- und Werbepsychologie - [3., überarb. und erg. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Stuttgart: Schäffer-Poeschel, 2000 Kenning, Peter [Author] ; Hubert, Anita Mirja [Contributor]; Preilowski, Bruno [Contributor] Consumer neuroscience : ein transdisziplinäres Lehrbuch - [1. Auflage] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer, 2014 Baal, Sebastian van [Author] Das Preissuchverhalten der Konsumenten : ein verhaltensökonomisches Erklärungsmodell auf der Basis der Theorie des Anspruchsniveaus - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Wiesbaden: Gabler, 2011 Published in: Gabler Research ; Forschungsgruppe Konsum und Verhalten- Forschungsgruppe Konsum und Verhalten Hoffmann, Stefan [Author]; Schlicht, Julia [Author]; Kurz, Claudia [Author] Betroffenheit als Auslöser des bewussten Konsums - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Hamburg: Kovač, 2009 Published in: Schriftenreihe Studien zum Konsumentenverhalten ; 27 Grunert, Klaus G. [Editor]; Ölander, Folke [Other] ; International Association for Research in Economic Psychology Understanding economic behaviour : [a selection of rev. papers originally presented at a conference which was held by the International Assoc. for Research in Economic Psychology in Ebeltoft, Denmark in 1987] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Dordrecht [u.a.]: Kluwer Academic Publ., 1989 Published in: Theory and decision library / A ; 11 Richter, Andreas [Author] Neuausrichtung des Finanzdienstleistungsmarketings : kognitionspsychologische und soziologische Aspekte Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Wiesbaden: Gabler, 1996 Published in: Ludwig-Maximilians-Universität München: Schriftenreihe Versicherung und Risikoforschung des Instituts für Betriebswirtschaftliche Risikoforschung und Versicherungswirtschaft der Ludwig-Maximilians-Universität, München ; 2100 Unger, Fritz [Editor]; Berekoven, Ludwig [Other] Konsumentenpsychologie und Markenartikel Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Heidelberg [u.a.]: Physica-Verlag, 1986 Priddat, Birger P. [Editor] Neuroökonomie : neue Theorien zu Konsum, Marketing und emotionalem Verhalten in der Ökonomie - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Marburg: Metropolis-Verlag, 2007
Katona, George [Author] ; Boettcher, Erik [Editor] Das Verhalten der Verbraucher und Unternehmer : über die Beziehungen zwischen Nationalökonomie, Psychologie und Sozialpsychologie Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Tübingen: J.C.B. Mohr (Paul Siebeck), 1960 Published in: Veröffentlichungen der Akademie für Gemeinwirtschaft Hamburg
Raab, Gerhard [Editor] Der Mensch im Mittelpunkt wirtschaftlichen Handelns : Tagungsband zur 15. Fachtagung der "Gesellschaft für angewandte Wirtschaftspsychologie" Ludwigshafen, 10. - 11. Juli 2009 Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Lengerich; Berlin; Bremen; Viernheim [u.a.]: Pabst, 2009
Neumann, Peter [Author] Handbuch der Markt- und Werbepsychologie : Grundlagen - Wahrnehmung - Lernen - Aktivierung - Image-Positionierung - Verhaltensbeeinflussung - Kreativität - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Bern: Huber, 2013 Published in: Lehrbuch Psychologie
Lewis, Alan [Editor] The Cambridge handbook of psychology and economic behaviour - [Second edition] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Cambridge; New York, NY; Melbourne: Cambridge University Press, [2018]
Riekhof, Hans-Christian [Editor] Customer Insights : wissen wie der Kunde tickt ; mehr Erfolg durch Markt-Wirkungsmodelle - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Wiesbaden: Gabler, 2010
Earl, Peter E. [Editor]; Kemp, Simon [Other] The Elgar companion to consumer research and economic psychology Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Cheltenham, UK [u.a.]: Elgar, 1999
Norden, Rainer [Author] Motivationstheoretische Ansätze im Marketing : ein Beitrag zur Analyse psychologischer Konstrukte in der Ökonomik Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Frankfurt am Main [u.a.]: Lang, 1990 Published in: Europäische Hochschulschriften / 5 ; 1089
Akerlof, George A. [Author]; Shiller, Robert J. [Author] ; Gebauer, Stephan [Translator] Phishing for fools : Manipulation und Täuschung in der freien Marktwirtschaft Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Berlin: Econ, [2016]
Felser, Georg [Author] ; Leplow, Bernd [Editor]; Salisch, Maria von [Editor]; Selg, Herbert [Other]; Ulich, Dieter [Other] Konsumentenpsychologie - [1. Auflage] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer, 2014 Published in: Grundriss der Psychologie ; 25
Katona, George [Author] Der Massenkonsum : eine Psychologie der neuen Käuferschichten - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Wien; Düsseldorf: Econ-Verl., 1965
Gey, Thomas [Editor] Der User als King und wir als Hoflieferant : web.psy - Marktpsychologisches Geheimnis des Interneterfolgs Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Görlitz: Neisse Verl., 2005 Published in: Applied Sciences
Gutjahr, Gert [Author] Markenpsychologie : wie Marken wirken - was Marken stark macht - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Wiesbaden: Gabler, 2011
Mayer, Hans [Author]; Illmann, Tanja [Author] Markt- und Werbepsychologie - [3., überarb. und erg. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Stuttgart: Schäffer-Poeschel, 2000
Kenning, Peter [Author] ; Hubert, Anita Mirja [Contributor]; Preilowski, Bruno [Contributor] Consumer neuroscience : ein transdisziplinäres Lehrbuch - [1. Auflage] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer, 2014
Baal, Sebastian van [Author] Das Preissuchverhalten der Konsumenten : ein verhaltensökonomisches Erklärungsmodell auf der Basis der Theorie des Anspruchsniveaus - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Wiesbaden: Gabler, 2011 Published in: Gabler Research ; Forschungsgruppe Konsum und Verhalten- Forschungsgruppe Konsum und Verhalten
Hoffmann, Stefan [Author]; Schlicht, Julia [Author]; Kurz, Claudia [Author] Betroffenheit als Auslöser des bewussten Konsums - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Hamburg: Kovač, 2009 Published in: Schriftenreihe Studien zum Konsumentenverhalten ; 27
Grunert, Klaus G. [Editor]; Ölander, Folke [Other] ; International Association for Research in Economic Psychology Understanding economic behaviour : [a selection of rev. papers originally presented at a conference which was held by the International Assoc. for Research in Economic Psychology in Ebeltoft, Denmark in 1987] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Dordrecht [u.a.]: Kluwer Academic Publ., 1989 Published in: Theory and decision library / A ; 11
Richter, Andreas [Author] Neuausrichtung des Finanzdienstleistungsmarketings : kognitionspsychologische und soziologische Aspekte Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Wiesbaden: Gabler, 1996 Published in: Ludwig-Maximilians-Universität München: Schriftenreihe Versicherung und Risikoforschung des Instituts für Betriebswirtschaftliche Risikoforschung und Versicherungswirtschaft der Ludwig-Maximilians-Universität, München ; 2100
Unger, Fritz [Editor]; Berekoven, Ludwig [Other] Konsumentenpsychologie und Markenartikel Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Heidelberg [u.a.]: Physica-Verlag, 1986
Priddat, Birger P. [Editor] Neuroökonomie : neue Theorien zu Konsum, Marketing und emotionalem Verhalten in der Ökonomie - [1. Aufl.] Books Close > Bookmarks You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this. Marburg: Metropolis-Verlag, 2007
> Media type Skip to next facet Books (132) Wert ausschließen Articles (2) Wert ausschließen Journals / Newspapers / Series (2) Wert ausschließen Show more show less
> Availability Skip to next facet Open Shelves (58) Wert ausschließen Stack Collection (11) Wert ausschließen Ask for availability (6) Wert ausschließen Show more show less
> Location Skip to next facet Central Library (42) Wert ausschließen Departmental Library DrePunct (36) Wert ausschließen TU Dresden holdings (5) Wert ausschließen Branch Library of Educationen (3) Wert ausschließen Branch Library of Law (1) Wert ausschließen Branch Library of Forestry (1) Wert ausschließen Show more show less
> Rights information Skip to next facet Attribution (CC BY) (2) Wert ausschließen Attribution - Non Commercial - No Derivs (CC BY-NC-ND) (1) Wert ausschließen Show more show less
> Access State Skip to next facet Open Access (34) Wert ausschließen Without Specification (34) Wert ausschließen Show more show less
> Language Skip to next facet German (85) Wert ausschließen English (54) Wert ausschließen French (1) Wert ausschließen Show more show less
> Subject Skip to next facet Economics (84) Wert ausschließen Psychology (41) Wert ausschließen Sociology (17) Wert ausschließen General (13) Wert ausschließen Geography (4) Wert ausschließen Ethnology and ethnography (3) Wert ausschließen Pedagogy (3) Wert ausschließen History (2) Wert ausschließen Political science (2) Wert ausschließen Theology and religious studies (2) Wert ausschließen General and comparative linguistics and literary studies, indo-european, non-european languages and literatures (1) Wert ausschließen Computer science (1) Wert ausschließen Agriculture and forestry, horticulture, fisheries, housekeeping (1) Wert ausschließen Musicology (1) Wert ausschließen Jurisprudence (1) Wert ausschließen Romance studies (1) Wert ausschließen Sports science (1) Wert ausschließen Technology (1) Wert ausschließen Show more show less
> Creator Skip to next facet Felser, Georg (5) Wert ausschließen National Bureau of Economic Research (5) Wert ausschließen Gutjahr, Gert (4) Wert ausschließen Sunstein, Cass R. (4) Wert ausschließen Thaler, Richard H. (4) Wert ausschließen Kenning, Peter (3) Wert ausschließen Neumann, Peter (3) Wert ausschließen Preilowski, Bruno (3) Wert ausschließen Bai, Shuyu (2) Wert ausschließen Bak, Peter Michael (2) Wert ausschließen Bausum, Christoph (2) Wert ausschließen Earl, Peter E. (2) Wert ausschließen Edward Elgar Publishing (2) Wert ausschließen Grabicki, Johannes Fabian (2) Wert ausschließen Haugtvedt, Curtis P. (2) Wert ausschließen Herr, Paul M. (2) Wert ausschließen Hubert, Anita Mirja (2) Wert ausschließen Kardes, Frank R. (2) Wert ausschließen Katona, George (2) Wert ausschließen Kemp, Simon (2) Wert ausschließen Mao, Ning (2) Wert ausschließen Massenbach, Franziska von (2) Wert ausschließen McAleer, Michael (2) Wert ausschließen Menges, Roland (2) Wert ausschließen Nieboer, Jeroen (2) Wert ausschließen Priddat, Birger P. (2) Wert ausschließen Richter, Andreas (2) Wert ausschließen Technische Universität Clausthal (2) Wert ausschließen W. Kohlhammer GmbH (2) Wert ausschließen Acemoglu, Daron (1) Wert ausschließen Advertising and Consumer Psychology Conference 23 2004 Montréal (1) Wert ausschließen Akerlof, George A. (1) Wert ausschließen Alt, Elisabeth (1) Wert ausschließen Alwitt, Linda F. (1) Wert ausschließen Andor, Mark Andreas (1) Wert ausschließen Baal, Sebastian van (1) Wert ausschließen Bader, Wolfgang (1) Wert ausschließen Barnes, Alison (1) Wert ausschließen Baugh, Brian (1) Wert ausschließen Baumann, Stefan (1) Wert ausschließen Ben-David, Itzhak (1) Wert ausschließen Benartzi, Shlomo (1) Wert ausschließen Berekoven, Ludwig (1) Wert ausschließen Bismarck, Wolf-Bertram von (1) Wert ausschließen Boch, Sonja (1) Wert ausschließen Bodenheimer, Miriam (1) Wert ausschließen Boettcher, Erik (1) Wert ausschließen Borchers, Nils S. (1) Wert ausschließen Borrmann, Frank (1) Wert ausschließen Braganza, Oliver (1) Wert ausschließen Brandon, Alec (1) Wert ausschließen Brownback, Andy (1) Wert ausschließen Brun, Fanny (1) Wert ausschließen Callon, Michel (1) Wert ausschließen Cerf, Moran (1) Wert ausschließen Chan, Kara (1) Wert ausschließen Clapp, Christopher M. (1) Wert ausschließen Conference on Advertising and Consumer Psychology 2 1983 Chicago, Ill (1) Wert ausschließen Cozic, Mikaël (1) Wert ausschließen Darmer, Per (1) Wert ausschließen Diehl, Sandra (1) Wert ausschließen Döring, Karen (1) Wert ausschließen Ebeling, Andreas (1) Wert ausschließen Eisele, Sonja Deborah (1) Wert ausschließen Enste, Dominik (1) Wert ausschließen Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald (1) Wert ausschließen Errichiello, Oliver Carlo (1) Wert ausschließen Ewers, Mara (1) Wert ausschließen Fachhochschule Reutlingen European School of Business (1) Wert ausschließen Felgendreher, Simon (1) Wert ausschließen Fennis, Bob M. (1) Wert ausschließen Fischer, Michael (1) Wert ausschließen Furinto, Asnan (1) Wert ausschließen Gangl, Katharina (1) Wert ausschließen Garcia-Garcia, Manuel (1) Wert ausschließen García y García Hispaleto, Manuel (1) Wert ausschließen Gayatri, Gita (1) Wert ausschließen Gebauer, Stephan (1) Wert ausschließen Gelbrich, Katja (1) Wert ausschließen Gey, Thomas (1) Wert ausschließen Ghesla, Claus (1) Wert ausschließen Grunert, Klaus G. (1) Wert ausschließen Hagge, Kira (1) Wert ausschließen Hahn, Hans Peter (1) Wert ausschließen Halim, Rizal Edy (1) Wert ausschließen Hardt, Anna A. (1) Wert ausschließen Haupt, Marlene (1) Wert ausschließen Heffetz, Ori (1) Wert ausschließen Heidbrink, Ludger (1) Wert ausschließen Heldman, Christina (1) Wert ausschließen Hess, Stephane (1) Wert ausschließen Hoffmann, Stefan (1) Wert ausschließen Hubert, Mirja (1) Wert ausschließen Illmann, Tanja (1) Wert ausschließen Imas, Alex (1) Wert ausschließen Institut der Deutschen Wirtschaft Köln Medien (1) Wert ausschließen International Association for Research in Economic Psychology (1) Wert ausschließen Ishai, Guy (1) Wert ausschließen Jacobi, Hannes (1) Wert ausschließen Jaekel, Michael (1) Wert ausschließen Show more show less
> Collection Skip to next facet Verbunddaten SWB (133) Wert ausschließen Lizenzfreie Online-Ressourcen (31) Wert ausschließen Diss online (3) Wert ausschließen Show more show less