Zum Inhalt springen

  1. Endres, Tino [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]

    Mechanisms behind the testing effect: an empirical investigation of retrieval practice in meaningful learning

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Lausanne: Frontiers Research Foundation, 2015

    Erschienen in: Frontiers in Psychology ; 6 (2015), 1054

  2. Endres, Tino [VerfasserIn] ; Renkl, Alexander [AkademischeR BetreuerIn]; Carpenter, Shana [AkademischeR BetreuerIn]; Kiesel, Andrea [AkademischeR BetreuerIn] Albert-Ludwigs-Universität Freiburg Wirtschafts- und Verhaltenswissenschaftliche Fakultät

    Specificity and enrichment in retrieval practice : : understanding retrieval practice in education

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Freiburg: Universität, 2020

  3. Luong, Minh Tam [VerfasserIn] ; Schmidt, Stefan [AkademischeR BetreuerIn]; Bauer, Joachim [AkademischeR BetreuerIn]; Renkl, Alexander [AkademischeR BetreuerIn] Sonderforschungsbereich 1015 - Muße. Konzepte, Räume, Figuren, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg Wirtschafts- und Verhaltenswissenschaftliche Fakultät, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, Universitätsklinikum Freiburg

    Achtsamkeit und Muße in der Schule: eine Mixed-Methods-Studie zu den Auswirkungen einer achtsamkeitsbasierten Intervention

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Freiburg: Universität, 2018

  4. Gouda, Sarah [VerfasserIn] ; Renkl, Alexander [AkademischeR BetreuerIn]; Schmidt, Stefan [AkademischeR BetreuerIn]; Bauer, Joachim [AkademischeR BetreuerIn] Universitätsklinikum Freiburg, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg Wirtschafts- und Verhaltenswissenschaftliche Fakultät, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg

    ˜Theœ potential and limits of mindfulness for teachers : : a mixed-methods investigation of a mindfulness-based intervention in the school setting

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Freiburg: Universität, 2017

  5. Blomberg, Geraldine A. [VerfasserIn] ; Renkl, Alexander [AkademischeR BetreuerIn]; Lankes, Eva-Maria [AkademischeR BetreuerIn]; Seidel, Christina [AkademischeR BetreuerIn]

    ˜Derœ Einsatz von Unterrichtsvideos in der universitären Lehrerbildung

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    München: Universitätsbibliothek der TU München, 2011

  6. Bender, Lisa [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]; Eitel, Alexander [VerfasserIn]

    Seductive details do their damage also in longer learning sessions – when the details are perceived as relevant-

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Oxford: Wiley, 2021

    Erschienen in: Journal of computer assisted learning ; 37, 5 (2021), 1248-1262

  7. Bender, Lisa [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]; Eitel, Alexander [VerfasserIn]

    When and how seductive details harm learning. a study using cued retrospective reporting

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    New York, NY: Wiley, 2021

    Erschienen in: Applied cognitive psychology ; 35, 4 (2021), 948-959

  8. Zeeb, Helene [VerfasserIn]; Ostertag, Julia [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]

    Towards a growth mindset culture in the classroom: implementation of a lesson-integrated mindset training

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Kairo: Hindawi, 2020

    Erschienen in: Educational research international ;  (2020), 8067619

  9. Skuballa, Irene T. [VerfasserIn]; Fortunski, Caroline [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]

    An eye movement pre-training fosters the comprehension of processes and functions in technical systems

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Lausanne: Frontiers, 2015

    Erschienen in: Frontiers in psychology ; 6 (2015), 00598

  10. Harr, Nora [VerfasserIn]; Eichler, Andreas [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]

    Integrated learning: ways of fostering the applicability of teachers' pedagogical and psychological knowledge

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Lausanne: Frontiers Research Foundation, 2015

    Erschienen in: Frontiers in psychology ; 6 (2015), 738

  11. Harr, Nora [VerfasserIn]; Eichler, Andreas [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]

    Integrating pedagogical content knowledge and pedagogical/psychological knowledge in mathematics

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Lausanne: Frontiers Research Foundation, 2014

    Erschienen in: Frontiers in psychology ; Volume 5 (2014), article 924

  12. Otieno, Christine [VerfasserIn]; Spada, Hans [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]

    Effects of news frames on perceived risk, emotions, and learning

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    San Francisco: Public Library of Science, 2013

    Erschienen in: PLoS ONE ; 8, 11 (2013), e79696

  13. Endres, Tino [VerfasserIn]; Weyreter, Steffen [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]; Eitel, Alexander [VerfasserIn]

    When and why does emotional design foster learning? Evidence for situational interest as a mediator of increased persistence

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Oxford: Wiley-Blackwell, 2020

    Erschienen in: Journal of computer assisted learning ; 36, 4 (2020), 514-525

  14. Zeeb, Helene [VerfasserIn]; Ibach, Anna [VerfasserIn]; Voss, Thamar [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]

    How does teachers' noticing of students' fixed mindsets relate to teachers’ knowledge, beliefs, and experience? : an exploratory study$dHelene Zeeb, Anna Ibach, Thamar Voss, Alexander Renkl

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    04.05.2023

    Erschienen in: Teaching and teacher education ; 130(2023), Artikel-ID 104170

  15. Glogger-Frey, Inga [VerfasserIn]; Treier, Anne‑Katrin [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]

    How preparation‑for‑learning with a worked versus an open inventing problem affect subsequent learning processes in pre‑service teachers

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2022

    Erschienen in: Instructional science ; 50(2022), 3, Seite 451-473

  16. Hoppe, Tobias [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]; Seidel, Tina [VerfasserIn]; Rettig, Stephanie [VerfasserIn]; Rieß, Werner [VerfasserIn]

    Exploring how teachers diagnose student conceptions about the cycle of matter

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Basel: MDPI, 2020

    Erschienen in: Sustainability ; 12, 10 (2020), 4184

  17. Endres, Tino [VerfasserIn]; Kranzdorf, Lena [VerfasserIn]; Schneider, Vivien [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]

    It matters how to recall – task differences in retrieval practice

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Dordrecht: Springer Science and Business Media LLC, 2020

    Erschienen in: Instructional science ; 48, 6 (2020), 699-728

  18. Leber, Jasmin [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]; Nückles, Matthias [VerfasserIn]; Wäschle, Kristin [VerfasserIn] ; Albert-Ludwigs-Universität Freiburg Pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie

    When the type of assessment counteracts teaching for understanding

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Freiburg: Universität, 2018

  19. Bernack, Carola [VerfasserIn]; Holzäpfel, Lars [VerfasserIn]; Leuders, Timo [VerfasserIn]; Renkl, Alexander [VerfasserIn]

    Veränderung des Mathematikbildes in der Lehrerausbildung?

    Konferenzberichte
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 2011-01-01